torsdag 7. november 2013

Monotypi utstilling - PLAKAT

Dette er plakaten jeg har laget til en fiktiv utstilling av monotypioppgaven vi hadde tidligere i høst. Jeg brukte bildene jeg tok av resultatet og fremgangsmåten som materiale til plakaten. Jeg valgte å ha så mange bilder fordi plakaten skal være interessant å se på. Det store bildet til venstre vekker først oppsikt, og trekker oppmerksomheten mot plakaten, hvor man da legger merke til de andre mindre bildene, samt dato og informasjon. Forholdet mellom det store bildet til venstre, og de fire små til høyre skaper en balanse i bildet slik at plakaten ikke "heller" mot den ene eller den andre siden. Jeg har skyggelagt overskriften for å skape mer dybde, og alle bildene er fadet litt ut slik at de skal samsvare med hverandre. Fargen på rammen rundt går igjen i overskriften på plakaten, og kan sammenlignes med fargen på hånden som er med på to av de fire små bildene. Bildene er redigert i Photoshop, og plakaten er satt sammen i InDesign. Dersom jeg hadde hatt mer tid på oppgaven, ville jeg laget et slags ramme rundt de fire bildene, slik at de ikke henger "løst" i luften, og kanskje forandret fargen på rammen rundt og overskriften, til en farge som vekker mer oppsikt. Nå er det hovedbildet (bildet til venstre) som gjør den oppgaven. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar